„Умирам за сладко след  хранене“ – Как да се справя?

Назад

19 May 2016

Кой не обича десертче след като се нахрани?

Най-често, точно това десертче е причината да се мръщим на кантара..И защо ли? Защото най-вероятно по време на основното хранене сме поели достатъчно други въглехидрати /от ориз, картофи, хлебни изделия, бобови и т.н./ и като добавим още доста и от десерта – става чудно... От поети толкова много въглехидрати на веднъж, ни се приспива, ни се полягва и ако може да не мръднем 2 часа, ще е най-добре!

Пак повтарям, от това дебелеем най-често – от много поети въглехидрати на едно хранене

най-просто казано - вдига се рязко кръвната ни захар, от там се получава бурна инсулинова реакция, складират се мазнини, искаме още и още сладко и така попадаме в един кръг, с непрекъснато желание за храна, сладко, солено, а оттам – наднормено тегло,  депресии, липса на самочувствие, хормонални проблеми и т.н. Всичко това само, защото не знаем как да комбинираме правилно храните и как да определим нужното за тялото ни количество протеини, въглехидрати и мазнини. Ако това сега ви звучи много сложно, ще ви кажа, че изобщо не е , само отделете малко време, за да научите как да разпределяте правилно храната си: www.kakvodaqm.bg

Не забравяйте правилата на Зоната:

  1. На всяко хранене – Проеини + Въглехидрати + Мазнини / в правилни количества/
  2. На всеки 3, 4 часа храна..
  3. Вода поне 1,5 на ден – най – добре 30 минути преди хранене..

Това не е диета, това просто е придобиване на нови навици! Свиквате с тях, пак си хапвате всичко, нито  сте гладни, нито сте изморени и се радвате на перфектни килограми, много енергия, чудесно здраве и т.н..!

И сега за сладкото след хранене – много хора направо полудяват за сладко, след като се нахранят, може да е само една хапка, но да са “подсладени” :)  Ето няколко варианта:

 

1-ви вариант  фъстъчено масло + мед или фъстъчено масло + малко банан.

Тъй като и фъстъченото масло и меда са си калорични, нека да уточня как правилно да се “подлаждаме” – взимаме на върха на лъжичката много малко мед и малко от фъстъченото масло – т.е 1 малка лъжичка. Сега говорим само за подлаждане след хранене, не говорим за заместване на цяло хранене със сладко.

Ако пък предпочитате да заместите цяло хранене със сладко – ето един вариант – 1 кутийка Котидж /хапвате си я отделно/ + 1 малка ябълка + смесвате 2 с.л.фъстъчено масло + 1с.л. мед . Това е много по-вкусно от всяка вафла и кифла, за която се сетите, хем ви е сладко, хем здравословно и балансирано ! 

За тези, които искат да бъдат по-стриктни в Зоната – 180гр.Котидж + 300гр.ябълка/ или 120гр.банан/ + 2с.л.фъстъчено масло / разбъркано с малко течна стевия/ – това е билка, която подслажда, с 0 калории, има я в аптеките и на здравословните щандове .

2-ри вариант - тахан + мед. 

Тъй като и сусамовия тахан и меда са доста калорични, нека и за тях да уточня как да ги хапваме – взимаме на върха на лъжичката много малко мед и малко от тахана – т.е 1 малка лъжичка. Това е  само за подлаждане след хранене, не говорим за заместване на цяло хранене със сладко.

Ако пък предпочитате да заместите цяло хранене със сладко – ето един вариант – 1 кутийка Котидж /хапвате си я отделно/ + 1 малка ябълка + смесвате 2 с.л.тахан + 1с.л. мед . Това е все едно течна халва – мноого вкусно – хем ви е сладко, хем здравословно и балансирано ! 

За тези, които искат да бъдат по – стриктни в Зоната – 180гр.Котидж + 300гр.ябълка /или 300гр.портокал/ + 2с.л.тахан / разбъркан с малко течна стевия, която го е подсладила/

3-ти вариант – приготвен предварително “зонов десерт” – http://www.kakvodaqm.bg/deserti-idei-za-sladki , ако ще се подслаждате след хранене – просто хапнете малко от десерта, който сте приготвили, колкото да ви залъже глада за сладко.

4-ти вариант  – протеинова вафла – http://www.kakvodaqm.bg/deserti-idei-za-sladki/proteinova-vafla-za-zamestvane-na-sladkoto , ако ще се подслаждате след хранене – хапнете малко от нея, тъй като и тя си е балансирана и хранителна. 

5-ти лош вариант – 1,2 парченца шоколад – няма да качвам снимка как изглежда шоколада, най-вероятно го знаете, пък и да не ви се прияде  :) Важното е да знаете, че за подслаждане означава - едно, две мааалки парченца, а не половиния шоколад!

6-ти вариант – малко плод ...или това са няколко ягоди, малини, малко ябълка, малко портокал  и т.н. Малко хора могат да си задоволят глада за сладко с малко плод, но все пак да запиша :) И не забравяйте съвсем малко, ако е за подслаждане след хранене, иначе баланса на Зоната ще се обърка..

За тези, които обичат плодове за голямо хранене – 180гр.извара + 300гр.плодове + 9 ядки – може да разбъркате всичко и да добавите стевия - става като десерт..

*Като цяло е добре да знаете, че ако се храните в Зоната – не би трябвало, да изпитвате непреодолимо желание за сладко. А това, другото желание за нещо сладичко вече, което идва от главата, т.е. просто сте си наумили да хапнете сладко след хранене, вече е друго нещо. ​То се преодолява доста по – лесно с малко воля и постоянство.

*За тези, които не са свикнали изобщо с вкуса на здравословната храна, т.е. свикнали са често да си хапват вафлички, толумбички, кроасани и т.н. най-вероятно в началото няма да им са вкусни “зоновите десерти”, но не забравяйте, всичко е въпрос на малко време, за да промените вкуса си и да придобиете други навици. Успех!

Ако смятате, че статията ви е била полезна – споделете, нека повече хора научат как да се “подслаждат” без да пълнеят :)