Намерете рецепта с нашата търсачка

Facebook

Много лесна торта с ягоди

Назад

Необходими продукти:

За блата:

4 яйца

120 г сушени фурми, без костилки

100 г брашно

по желание: ванилия, стевия, щипка сода

За крема:

650 г кремообразна извара на Пилос, или нискомаслено цедено кисело мляко*, или Рикота 

280 г сладки узрели ягоди

80 г орехи натрошени или други ядки

по желание: ванилия, стевия

малко мед за топинг

Как да я приготвите?

Тази торта я видях в един сайт и може би вече 20 пъти я правя, като се опитвам да я пригодя към Зоната – голямо смятане, заместване, и разместване. Направих я в различни форми, на два етажа, на един етаж :), правих я с чия, с желатин, без нищо :). На мен лично не ми пречи да я ям и горе-долу балансирана, но знам, че има хора, които обичат да са много стриктни и затова се опитах да я напасна точно за Зоната. Та, ето последно как я направих, най-лесно и бързо, в другите случаи се чака една нощ в хладилник, за да поеме чията, а това чакане не е лесно :) 

Рецептата: 

Най-лесният вариант за приготвяне:

Разбивате яйцата и фурмите /ако обичате ванилия и стевия също / в блендер, чопър, Нутрибулет или с каквото разполагате, добавяте брашното към тях и още веднъж разбивате.

Получава се гъста каша, която изсипвате в малка тавичка – една педя, или това са около 18-19 см. Печете сместа за 25-30 мин. в предварително загрята фурна на 150 градуса, на горен и долен реотан. 

Докато се пече блатът, нарежете ягодите на филийки, разбъркайте изварата или цеденото мляко с ванилия и стевия и пригответе орехите.

След като блатът е готов и изстинал, го разрежете през средата на 2 половини, така че да може между блатовете да се слага крем и ягоди. Тъй като блатът е твърд, става лесно и бързо. 

И сега в същата тавичка, където пекохте, сложете половината част от блата, наредете, както съм показала горе на снимките, половината ягоди и орехи и половината “крем”, след това повторете същото и с втория блат и вече си имате торта. Оставете я в хладилника, за да стегне, ако имате време, ако не – разрежете я да станат 8 парчетата и си изяжте едно парче с малко мед /на тънка струйка около 1 ч.л. сложен като топинг отгоре/. Много изписах, а единственото забавяне тук е с печенето на блата, всичко останало е елементарно.

Ето и рецептата с чия – също става много вкусна, но задължително се чака:

Блатът се приготвя по същия начин – разбиват се яйцата, фурмите и брашното.

Разликата е в крема: пак изварата или цеденото мляко се разбъркват с ванилия и стевия, обаче се прибавя към тях 200-250 мл вода и 60-80 г чия и “крема” се оставя за 1 нощ, за да поеме добре чията, така може да изпечете блата и изобщо да не го режете на 2, а да добавите всичко отгоре, понеже от чията той става много стегнат и няма да се разпада. :) На снимките горе са всички варианти, пък може и да импровизирате, важното е да е с тези продукти.

По колко може да изядете на 1 хранене?

Ако тортата е разделена общо на 8 парчета – за малко хранене – 1 парче, за голямо хранене – 2 парчета, засища много добре за 4 часа…..поне мен :)

За тези, които искат да знаят повече – това са 16 блока общо П,В,М. Протеините са от яйцата и изварата, въглехидратите са от ягодите, фурмите и брашното и мазнините – от орехите или чията.

За хора, които са свикнали на много сладки храни: Най- вероятно няма да им е много сладка, могат просто да добавят повече мед, кленов сироп, петмез или каквото имат като топинг, дори и малко да се размести баланса, със сигурност е 100 пъти по-добре от всяка друга купена “глезотийка”, която е пълна само с вредни въглехидрати и мазнини и моментално се лепи по тялото.

Забележка *Ако направите тортата с обикновена стипцава извара, няма да ви хареса, затова потърсете един от тези 3 варианта – кремообразната извара Пилос е в Лидл и е в кутийка като от майонеза, със зелен етикет на нея пише нискомаслена извара; цедените нискомаслени кисели млека също вече ги има на доста места, както и Рикотата.

                   *Ако искате да замените ягодите с череши – около 20 бр. череши на мястото на 280 г ягоди, ако искате с малини – 200 г.