Намерете рецепта с нашата търсачка

Facebook

Момчиловски пататник

Назад

Необходими продукти:

Два средно големи сурови, обелени картофа / 380 г /

Една глава кромид лук / 60 г /

Едно голямо парче сирене / 200 г /

1 яйце

Хартия за печене, която ще намажем с малко зехтинче, откъдето ще дойдат още малко мазнинки в нашият пататник.

Подправки на вкус. В случая са черен пипер, джоджен и шарена сол.

Начин на приготвяне:

За да не потъмнеят настърганите картофи ги оставяме за накрая и предварително приготвяме всички останали продукти. Нарязваме лука на много ситно, натрошаваме сиренето и добавяме яйцето. Чак тогава настъргваме картофите на едрото ренде, разбъркваме ги със останалите продукти и подправките и изпичаме в предварително загрята на 180 градуса фурна в малка тавичка до зачервяване.

Уверявам ви, ухае неустоимо.;)

За тези, които искат да знаят повече:

Целият пататник е за осем блока протеини, въглехидрати и мазнини. Протеините са от сиренето и яйцето, въглехидратите са от картофите и лука, а мазнините от сиренето, което е пълномаслено бяло сирене и от мазнината, с която намазахме хартията за печене.

Как можете да си го хапвате?

Ако разделите пататника на четири парчета, във всяко ще имате по 2БПВМ. Ето идея за комбиниране:

За малко хранене- едно парче пататник с чаша айрян или таратор..

За голямо хранене- едно парче пататник с чаша кисело мляко.

За голямо хранене- парче и половина от пататника с чаша айрян.

За голямо хранене- две парчета пататник с айрян.

Да ви е вкусно. :)

***Ако сиренето ви е обезмаслено, ще спестите малко мазнини и излишни калории ;)